Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Društvo Kafe bar 16 za decu iz Svratišta obezbedio opstanak crowdfunding kampanjom
 
 

Kafe bar 16 za decu iz Svratišta obezbedio opstanak crowdfunding kampanjom

Kafe bar 16, čiji je opstanak bio ugrožen posledicama aktuelne pandemije, za samo 8 dana crowdfunding kampanje #Podrži16 prikupio je oko milion i dve stotine hiljada dinara neophodnih za opstanak, plate zaposlenih i eventualno zapošljavanje novih radnika tokom naredne godine. Kafe bar 16 je socijalno preduzeće koje je osnovao Centar za integraciju mladih sa ciljem da se u ovom kafeu obuče i zaposle mladi koji žive i rade na ulici kada napune 16 godina i izgube mogućnost boravka u Svratištu za decu.

 

Crowdfunding ili grupno finansiranje, je alternativni način prikupljanja sredstava od pojedinaca i zajednice na specijalizovanim platformama kroz online kampanju. Crowdfunding kampanja #Podrži16 vođena je na platformi donacije.rs. Podršku Centru za integraciju mladih tokom pripreme i vođenja kampanje pružio je crowdfunding.rs tim, nakon što je ekipa Centra uspešno završila online Crowdfunding akademiju, koju je u saradnji sa Nemačko-srpskom inicijativom za održivi rast i zapošljavanje, organizovala agencija Brodoto.

„Svi su iznenađeni brzinom reakcije zajednice i brojem ljudi koji su nas podržali. Definitivno je na to uticao kredibilitet koji Svratište za decu ima u javnosti i to što radimo. Pored toga, trudili smo se da pripremni period kamapanje bude maksimalno dobro organizovan, a u tome nam je krucijalno značila podrška i stručna pomoć agencije Brodoto. To je doprinelo da se kampanja lansira u pravom trenutku, kao i da cilj i razlog kampanje predstavimo na način koji će ljudi lako razumeti i brzo reagovati,“ kaže Dušan Jordović, menadžer Kafe bara 16.

Prvobitna ideja Centra za integraciju mladih bila je da kroz crowdfunding kampanju prikupi sredstava za uređenje i zakup prostora namenjenog za HUB i galeriju, da bi omogućili dodatnu održivost i posao za nove korisnike. Ovaj plan je promenjen usled krize koja je pogodila sve ugostitelje, zbog koje i Kafe bar 16 najpre uopšte nije mogao da posluje, da bi u periodu nakon toga poslovao smanjenim kapacitetom. Na pripremi crowdfunding kampanje #Podrži16 rađeno je skoro četiri meseca, a kampanja je za samo pet dana ispunila prvobitno postavljen cilj od 600 000 dinara. Nakon ispunjenja ciljanog iznosa, postavljen je novi od 1 000 000 dinara. Samo tri dana kasnije, osmog dana kampanje, i ovaj cilj je postignut. Pored velikog broja pojedinaca, značaj ovog socijalnog preduzeća prepoznale su Grupa 484 i Ambasada Kraljevine Norveške u Beogradu i duplirale svaku donaciju do iznosa od 100 000 dinara. Na kraju kampanje prikupljeno je preko milion i dve stotine hiljada dinara, što je dovoljno da zaposleni u narednoj godini zadrže svoj posao i da se otvori prostor za angažman novih radnika, to jest korisnika Svratišta za decu koja žive i rade na ulici.

„Crowdfunding svoju primenu nalazi u različitim krizama, te ne iznenađuje što su se crowdfunding kampanje pokazale kao veoma značajne u svetskoj krizi izazvanoj pandemijom korona virusa, posebno u pogledu pomoći najugroženijim pojedincima i organizacijama, ali i poslovnim projektima. Kroz program Crowdfunding akademije, koju od 2017.godine organizujemo u saradnji sa Nemačko-srpskom inicijativom za održivi rast i zapošljavanje, konstantno obrađujemo pitanje zajednice i njene uloge u crowdfunding kampanjama, kao i načine uspešnog vođenja kampanja ovog tipa. Jedan od važnih elemenata u tome su emotivne poruke kako bi se izazvala reakcija i osvestila solidarnost zajednice,“ objašnjava ekspert za crowdfunding, Dušan Vulović iz agencije Brodoto, koji je u timu sa kolegom Lukom Božovićem bio mentor i konsultanti na razvoju crowdfunding kampanje #Podrži16.

„Tokom kampanje #Podrži16 nismo pričali tužnu, patetičnu priču, već lepu priču, punu optimizma, kojoj treba podrška da bi opstala. To je napravilo razliku i doprinelo da reakcija ljudi i organizacija bude munjevita i omogući nesmetano funkcionisanje ovog zaista važnog projekta u narednom periodu,“ zaključuje Vulović.

This content has been locked. You can no longer post any comment.