Krajem ove ili početkom naredne godine Kragujevčani će osetiti značajan rast standarda. Investicije, uključujući "Fijat", odvijaju se po planu, pa se očekuje otvaranje novih radnih mesta. Za brži razvoj i lakše rešavanje problema na lokalu, ali i put Srbije ka EU neophodni su regionalizacija i decentralizacija, smatra gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.
– Srbija ne može da bude demokratska država dok ne bude decentralizovana i regionalizovana. To je osnov. Čim zemlju regionalizujete vi je delimično i decentralizujete. Međutim, godinama se u Srbiji događa obrnuti proces, postajemo sve centralizovanija država. Dakle, to jeste uslov – kaže gradonačelnik Kragujevca za "Pravdu".
Šta bi, konkretno, usvajanje zakona koje URS traži narodnom peticijom donelo građanima?
– Što ste bliži problemima, više znate. Sa nivoa republike mnogi se problemi ne vide. Ovde su oni svakodnevno nama vidljivi i mi možemo da ih rešavamo. Bolje bi bilo kad bismo svake godine znali sa koliko novca raspolažemo, a to je jedino moguće zakonom, a ne kako nam ko da na kašičicu. Ako je zagarantovano, recimo, da imate 80 procenata poreza na zarade i kompletan porez na imovinu, i znate tačno koliko je to sredstava, onda možete i da planirate. Drugi deo, vezan za regionalizaciju, ponovo ima veze sa građanima. Regionalizacijom zadržavate narod na toj teritoriji, možete normalno da se razvijate, znate na koji način dolazi novac, da novac usmerite gde je to potrebno i omogućite otvaranje više radnih mesta, škola, puteva…
Zalažete se i za direktan izbor gradonačelnika i predsednika opština?
– Direktan izbor gradonačelnika znači da građani biraju čoveka koga mogu i da razreše, jer oni najbolje znaju. A ne da partijske centrale dovode ljude koji nikada ništa ozbiljno nisu radili ili su loše radili.
U Kragujevcu se dosta ulaže u infrastrukturu. Koji projekti su ove godine prioritetni?
– Pomenuću jedan veliki projekat čija je vrednost oko 7.000.000 evra. Radi se o putnom pravcu iz Topole. Biće izgrađeno novih 2,5 kilometara, veliki kružni tok u koji ulaze severna obilaznica, Petrovačka magistrala i Ulica Dušana Đorđevića. Time ćemo potpuno urediti ulaz u grad iz pravca Topole. Uskoro ćemo graditi i tri kružna toka u Korićanima, čime će, pre svega, biti poboljšana bezbednost u saobraćaju. Ne treba zaboraviti ni ulazak u Grošnicu, u deo gde će biti smešteni kooperanti "Fijata". Najveći posao biće završetak izgradnje auto-puta, novih 9,7 kilometara. Tender će, najverovatnije, biti raspisan u maju, radovi će početi najkasnije do jula.
Uz infrastrukturu dolaze i investitori. Kada će se podići standard građana Kragujevca i osetnije smanjiti broj nezaposlenih?
– "Plaza" završava svoj objekat najkasnije u ovo vreme naredne godine, a to je novih 1.000 radnih mesta. "Fijat" će primiti još najmanje 1.500 ljudi, a tu su i kooperanti. Standard raste tako što se ljudi zapošljavaju, nikako drugačije. Mi ćemo imati, verovatno, u toku ove godine ili najkasnije na proleće naredne, nekoliko hiljada novih radnih mesta popunjenih, uz mnoge druge stvari. Evo, upravo razrešavamo problem "Metal sistema", ta fabrika će vrlo verovatno biti uključena sa jednom italijanskom firmom u rad fabrike automobila. Očekujem dakle još veći skok Kragujevca. To je meni jako značajno. "Fijat" će, na kraju, doneti najveći skok. Već se pojavljuje mnogo novih investitora sa značajnim predlozima koji podrazumevaju otvaranje radnih mesta.
Izvor: Pravda