U Berlinu je završen najveći svetski sajam turizma, na kojem se tradicionalno predstavlja i naša zemlja. U 26 hala predstavilo se više od 180 zemalja. Srbija je nastavila promociju kampanje "Hrana sa dušom", a predstavljeni su i turističke mogućnosti Dunava, kulturna raznolikost Vojvodine, regionalna tura "Putevima rimskih imperatora", uz podsećanje da je sledeće godine u Nišu centralna svečanost obeležavanja 17 vekova Milanskog edikta.
Sajamskim halama prošetao je i nemački ministar za ekonomske odnose sa inostranstvom. Obišao je četiri štanda, među kojima i štand Srbije. Nemačku i Srbiju povezuje Dunav, pa je zato njihova turistička organizacija baš u Beogradu otvorila regionalnu kancelariju.
"Pozivam privatne investitore da ulažu u naše partnerske zemlje. Srbija i okolne države imaju odlične uslove za razvoj održivog turizma. Mislim da turizam može da bude veoma značajan deo vaše ekonomske budućnosti", rekao je nemački ministar za ekonomsku saradnju i razvoj Dirk Nibl.
Srbiju je prošle godine posetilo 13 odsto nemačkih turista više nego 2010. godine.
"Da li su to vinske ture, takozvani turizam u oblasti kulture, da li su to festivali kao Egzit i Guča ili biciklističke ture koje nemački turisti vole, cilj je da se devizni prihod koji naša zemlja ostvaruje od turizma, a on je blizu milijardu evra, značajnije poveća u narednom periodu", rekao je ministar za ekonomiju i regionalni razvoj Nebojša Ćirić.
Berlinski sajam je prilika da se vidi šta savremeni turista želi od putovanja.
"Sve više i više, a to se i na ovom sajmu primećuje, nije dovoljno samo nuditi plažu i more, potrebno je zaista kreirati nešto što je doživljaj i emocija", objasnila je direktorka Turističke organizacije Srbije Gordana Plamenac.
Nemci su i veliki radnici i veliki putnici. Svake godine nekoliko desetina miliona nemačkih turista krene put svih svetskih meridijana. Neka samo svaki stoti dođe u Srbiju, to će mnogo značiti za našu turističku kasu.
Izvor: RTS