Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Društvo Opada prodaja automobila
 
 

Opada prodaja automobila

fiatpuntoProdaja automobila u Srbiji opala je 20 odsto u prvih devet meseci ove godine. I dalje se najbolje prodaju najjeftiniji automobili, ali u toj kategorijije i najveći pad prodaje. U takozvanom B segmentu, minus je oko 35 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Kragujevački „punto“, koji je na svojim plećima nosio prodaju na našem tržištu poslednjih godina, posustao je, a prodaja ovog vozila je skoro prepolovljena, prenose Novosti.

Kada je u aprilu 2009. počela prodaja vozila sa montažnih traka u Kragujevcu, uz subvenciju države „staro za novo“ uz najpovoljniji kredit na tržištu, priliku da se otarase vremešnih vozila i da nabave novo, iskoristilo je mnogo građana.

U oktobru 2010. proslavljena je proizvodnja 30.000 „punta“, a otprilike toliko je i prodato ovih vozila do kraja prošle godine. Početkom 2011. smanjena je subvencija države sa 1.000 na 600 evra u programu „staro za novo“, što je svakako rezultiralo i padom prodaje.

Kompanija „Fijat automobili Srbija“ obezbedila je kupcima „punta“ pogodnosti kroz novu prodajnu akciju „3, 2, 1... Kreni!“, koja je počela 15. oktobra. Ko se odluči na kupovinu automobila iz Kragujevca dobiće paket koji sadrži produžen garantni rok na tri godine ili 75.000 pređenih kilometara, dva besplatna redovna servisa na 15.000 i 30.000 kilometara, kao i besplatnu registraciju vozila za prvu godinu.

Kada analizirate pad prodaje, a izuzmete „punto“ vidite da su skoro svi, osim „sitroena“ i „pežoa“, na skoro istim granama kao lane, tvrdi Milan Belin, generalni direktor kompanije „Reno-Nisan Srbija“.

„Punto“ je ranije zauzimao 33,4 odsto, a sada oko 20 odsto tržišta. Pad je delimično prouzrokovalo smanjenje subvencije za 400 evra, uvođenje učešća od 30 odsto, ali je zaustavljenje kreditne linije sa kamatom od 4,5 odsto ono što je prikočilo prodaju „punta“.

Zanimljivo je da su, do skoro nezamislivim popustima, „Reno“, „Ford“, “Hjundai“ i još neki proizvođači pretekli po prodaji svojih vozila i „dačiju“, koja je dugo bila jedini rival „puntu“.

To je razumljivo jer smo kod „Renoa“ imali prostora za manevar i sniženje, kod „dačije“ ne, pa se i prodaja ova dva brenda koja mi zastupamo skoro izjednačila - kaže Belin.

On na primeru „Nisana“ koji je skoro dostigao „tojotu“ po prodaji ilustruje i činjenicu da se ukus kupaca na našem tržištu menja. To znači i da će borba za svakog kupca i u Srbiji, postati sve žešća.

Izvor: NoviMagazin

This content has been locked. You can no longer post any comment.