Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Hronika Voz pun putnika išao bez kočnica
 
 

Voz pun putnika išao bez kočnica

Užice - Putnički voz Beograd-Bar prešao 280 kilometara sa neispravnim kočnicama na poslednjih šest vagona Brzi putnički voz sa dvanaest vagona koji je 8. januara nešto iza ponoći iz Beograda krenuo ka Baru prešao je te noći više od pola puta sa neispravnim kočnicama u drugoj polovini kompozicije.

Tek u Prijepolju, čak 280 kilometara od polazne stanice, utvrđeno je da na poslednjih šest vagona nije radio kočioni mehanizam. Posle intervencije prijepoljskih železničara, otklonjen je propust koji je mogao da dovede do iskakanja vagona iz šina.Ne znamo kako je neko iz beogradske železničke stanice pustio u saobraćaj voz a da prethodno nije video da kočioni sistem ne funkcioniše u šest vagona. Nelogično je i da grešku kolega iz Beograda nisu uočile pregledne službe u Valjevu, Požegi, Užicu i Priboju, koje su morale da provere kočnice dok im je voz bio u stanici - kaže za „Blic“ železničar iz Prijepolja.

Sporni voz iz Beograda trebalo je po redu vožnje da krene 7. januara u 22.10 sati, ali je zbog kašnjenja pošao tek 35 minuta posle ponoći. Kompozicijom, u kojoj je prema procenama bilo između 200 i 300 putnika, upravljao je užički mašinovođa koji je voz dovezao u Užice.

Tu je došlo do smene vozača, pa je komande voza preuzeo Vidosav Radojević, iskusni mašinovođa iz Užica i nastavio vožnju prema Baru. Oko 7.30 voz je ušao u prijepoljsku železničku stanicu.

Železničar koji je izvršio uobičajenu kontrolu kola ostao je zapanjen kada je ustanovio da kočioni mehanizam u zadnjih šest vagona nema vazduha. Iste kontrole trebalo je prethodno da urade službe u Valjevu, Požegi, Užicu i Priboju, ali sa sva četiri stajališta voz je ispraćen kao ispravan.

Bilo je određenih nepravilnosti koje su primećene i otklonjene na teretnoj stanici u Prijepolju. Na zahtev pregledača kola izvršena je kontrola vagona, a šta je tom prilikom ustanovljeno, nemam pravo da pričam - kaže Radojević, navodeći da je o svemu podneo raport Sekciji za vuču vozova u Užicu.

Dužnosti mašinovođe kad preuzima kompoziciju jesu da pregleda da li je lokomotiva pravilno zakačena za voz i da izvrši probu kočenja. Probu kočnica vrše mašinovođa i pregledač, a overava je otpravnik vozova. U “Železnicama Srbije” objašnjavaju da će zvaničan izveštaj imati danas, kad ispitaju trake brzinomera.

Tek onda ćemo znati o čemu se radi i da li su kočnice zaista bile neispravne. Prilikom preuzimanja voza u Užicu nije bilo problema. Istina je da postoji sporan izveštaj pregledača kola iz Prijepolja, ali tek ćemo nakon kontrole brzinomera saznati pravu istinu - priča Nenad Stanisavljević iz “Železnica Srbije”.Kočioni sistem železničari nisu proverili u Beogradu, Valjevu, Užicu i Priboju, a trebalo jefoto: v. lojanica .

Ovaj tekst je preuzet sa sajta Blic

This content has been locked. You can no longer post any comment.