Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Grad Kragujevac Najavili generalni štrajk
 
 

Najavili generalni štrajk

autosaobracajZaposleni u kragujevačkom „Autosaobraćaju“ organizovali su juče, pre podne, jednosatnu protestnu vožnju autobusima ulicama u centru grada, što je bio svojevrsni štrajk upozorenja tokom kojeg su poručili da će, ukoliko im ne bude uslišen zahtev za redovnu isplatu zarada i doprinosa za prošlu godinu, 26. juna stupiti u generalni štrajk, čime će Kragujevčani, dobrim delom, ostati bez gradskog, prigradskog i međugradskog prevoza.

- Od grada Kragujevca i države, kao većinskih vlasnika preduzeća, tražimo da realizuju socijalni program, čije se sprovođenje odlaže od početka godine, zbog navodnog nedostatka para u državnoj kasi. Tražimo i hitno donošenje programa za izlazak preduzeća iz krize, kao i pronalaženje strateškog partnera, kako se ne bi desilo da se restrukturiranje završi stečajem firme - saopštio je prošlog petka štrajkački odbor radnika „Autosaobraćaja“, koji se, inače, ne protivi najavljenom smanjenju broja zaposlenih, ali insistira da se to učini kroz socijalni program, uz procenu da bi u tom slučaju iz firme dobrovoljno otišlo oko 200 od ukupno 530 zaposlenih.

Predsednik ogranka UGS „Nezavisnost“ u „Autosaobraćaju“ Dejan Đokanović kaže da je socijalni program za radnike te firme usvojen još u oktobru prošle, i da je trebalo da bude realizovan sredinom februara ove godine. Nelogično je, tvrdi on, da je država u minulom periodu, za povezivanje radnog staža radnicima AS-a dala 480 miliona dinara, a da sada nije spremna da izdvoji još nekih 90 miliona dinara za realizaciju socijalnog programa, čime bi se firma, prema njegovom mišljenju, osposobila za tržišno poslovanje, i time postala atraktivna za dolazak ozbiljnog strateškog partnera.

Kragujevački „Autosaobraćaj“ svojevremeno je bio jedna od najuspešnijih i najvećih auto-prevozničkih firmi ne samo u Srbiji nego i u bivšoj Jugoslaviji. Preduzeće, međutim, već 20-tak godina posluje na ivici kolapsa, delom i zbog lošeg rukovođenja i upravljanja firmom, koju su grad i država, pokušavajući da je spasu od izgledne propasti, preuzeli prošle godine.

U međuvremenu, dvojica v.d. direktora koje je postavio grad podneli su ostavke. Jedan od njih, Jovan Rvović nedavno je po drugi put podneo ostavku na direktorsku funkciju, pa je trenutno v.d. direktora u ostavci, jer je Upravni odbor AS-a odbio ponudu beogradske „Laste“ o uspostavljaju kooperacije sa „Autosaobraćajem“, što je trebalo da bude uvod u najavljeno strateško partnerstvo dva preduzeća.

- Upravni odbor firme je, krajem maja, odbio ponudu „Laste“, pošto je ocenjeno da zaposlenima u AS-u ne odgovara ponuda tog beogradskog preduzeća, koje, na primer, nije htelo da trajno preuzme naše radnike. Veliki akcionari „Autosaobraćaja“ upozorili su nas, s druge strane, da je i „Lasta“ u velikim dugovima, da joj je imovina pod hipotekom, te da je vrednost akcija te kompanije na berzi u velikom padu - ističe sindikalac Đokanović, napominjući da je „Autosaobraćaju“ potrebna stabilna firma za strateškog partnera.

Funkcija visokog rizika

Dvojica ranijih direktora „Autosaobraćaja“ Dragan Popovski i Jovica Suvački, koje je imenovao Upravni odbor preduzeća, hapšeni su u više navrata, zbog sumnje da su zloupotrebama službenog položaja i drugim mahinacijama teško ojadili firmu. Ostaće upamćeno da je Popovski hapšen i zbog šikaniranja i pritisaka na radnike da mu poklone akcije preduzeća privatizovanog po starom zakonu. U tim pritiscima, prema svedočenjima radnika i penzionera „AS-a“, učestvovali su i pojedini sindikalci te firme, koji su juče organizovali protest i najavili generalni štrajk u „Autosaobraćaju“.

Izvor: Danas

This content has been locked. You can no longer post any comment.