Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Grad Kragujevac Kako je nastao "fijat 500L"
 
 

Kako je nastao "fijat 500L"

500lIz pogona nekadašenje Zastave iz Kragujevca, sada fabrika "Fijat Automobili Srbija", ove godine treba da izađe oko 100.000 novih "fijata 500L". Taj model biće tehnološki i idejno potpuno novo vozilo i za Fijat i za našu automobilsku industriju, pa mnogi stručnjaci ovaj skok srpske  autoindustrije ocenjuju kao dolazak iz praistorije u 21. vek. Ideje o novim modelima "Fijata" čuvaju se kao poslovna tajna, pa su informacije o medelu "500L" bile nedostupne.

Za razliku od drugih proizvođača, koji svoje inovacije predstave prototipovima na salonima automobila, Fijat prikaže proizvod koji odmah može u serijsku prozvodnju i na čiji izgled ne mogu uticati ni kritike novinara niti mišljenje kupaca.

"Mi to možemo, jer hoćemo da naš proizvod po dizajnu bude lider na tržištu. Hoćemo da drugi nas kopiraju a ne da mi precrtavamo druge. 'Fijat 500 l' je nastao kao logičan sled ideje. Od modela '500', koji je već doživeo uspeh kao rimejk starog modela, on je dizajnerski prilagođen srednjim godinama i mladima, mali je ali veoma prostran", ističe šef dizajna "Fijata" Roberto Giolito.

Najinteresantniji su materijali koji će se ugrađivati u novi model. Nemaju nikakve tehnološke sličnosti sa dosadašnjim Zastavinim materijalima, od kojih je rađen "jugo".

Sva plastika se reciklira, nema u sebi štetnih sastojaka i lako se oblikuje. To važi i za ostale materijale koji su teško zapaljivi, obojeni prirodnim bojama, dok se karoserija, umesto bojama sa nitratima, boji vodenim bojama.

"Kupci će moći da biraju preko 160 kombinacija spoljašnje i unutrašnje boje ovoga automobila. Kontrast je ovde dizajnerski presudan, unutrašnje kombinacije boja sa spoljnom karoserijom u dve boje dodatno motivišu kupca da sami osmisle izgled automobila", navodi Rosela Gasko, zadužena za izbora materijala i boja "fijata 500L".

Kao i sva savremena vozila, "fijat 500L" je prvo sklopljen u dizajnerskom centru, zatim je prošao test od nekoliko stotina hiljada kilometra po svim vremskim uslovima, i tek je onda po osvajanju pozicija i modula počela je serijska proizvodnja u Kragujevcu.

"Današnji kupci su veoma zahtevni a mi smo hteli da pored dobrog dizajna damo i ozbiljan kvalitet novom vozilu. To je premijum segmet malog urbanog vozila koje nudi komfor i opremu mnogo više klase. Kvalitet mora biti iznad uobičajenog serijskog automobila", ističe glavni dizajner eksterijera novog modela Andreas Vipniger.

"Fijat 500L" svakako je tehnološki skok za našu autoindustriju, i šansa da, ovladavši savremenom tehnologijom, osvojimo i više pozicija proizvodnje.

Motor i menjač su izuzetak, jer se već godinama proizvode i montiraju u fabrikama automobila svuda u svetu. Razlitiči proizvođači ugrađuju te iste motore, što je efikasnije i pojeftinjuje proizvodnju.

Tekst preuzet sa sajta www.rts.rs

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži