Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Grad Kragujevac Nedostaje samo 100 miliona
 
 

Nedostaje samo 100 miliona

radovi u tokuNakon prošlonedeljnog svečanog otvaranja, u fabričkom krugu kompanije Fijat automobili Srbija ubrzana je izgradnja infrastrukture, pre svega saobraćajnica i mostova, kojima će nova fabrika biti povezana sa najznačajnijim kooperantima, kao i sa magistralnim putnim pravcima izvan grada. U prigradskom naselju Grošnica, gde su na mestu nekadašnje vojne kasarne izgrađeni pogoni multinacionalnih kompanija Sidžit, Promo manjeto kompani, Džonson Kontrol i HTL, a u kojima će se izrađivati tzv. krupni delovi za ugradnju u automobile, već su, u stvari, izgrađene dve saobraćajnice, koje taj industrijski park povezuju sa Fijatovom fabrikom. Trenutno se u Grošnici privodi kraju izgradnja još jedne saobraćajnice.

Početkom ove sedmice, to jest na dan otvaranja Fijatove fabrike, završena je saobraćajnica, dužine od skoro kilometar - kojom će najmanje 200 šlepera svakodnevno prevoziti delove i odvoziti gotove automobile. Radi se o saobraćajnici koja počinje kod nekadašnjeg Gromovića ulaza u Zastavu, u naselju Pivara, prolazi pored fabrika Energetika i Kovačnica, i završava se na ulazu u FAS, gde se trenutno gradi novi most na reci Ždradljici. U neposrednoj blizini grade se još dva mosta, od kojih jedan preko Lepenice. Nedavno je, podsetimo, u naselju Aerodrom, opet zbog potreba Fijatove fabrike, značajno proširen Bulevar Vladimira Rolovića, a planira se proširenje još jedne obližnje saobraćajnice, kojom dodatno treba da se olakša transport delova i gotovih vozila kroz grad. U tu svrhu najavljuje se mogućnost izgradnje još jednog alternativnog pravca do kompanije Fijat automobili Srbija.

U izgradnju saobraćajnica i mostova za potrebe Fijatove fabrike, do sada je uloženo nekoliko stotina miliona dinara. Ostaje, međutim, da se do početka naredne i kraja 2014. izgrade dve ključne saobraćajnice, bez kojih će predviđena proizvodnja od 200.000 do 300.000 automobila godišnje u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu, praktično biti nemoguća. Reč je o auto-putu od Kragujevca prema Koridoru 10 za čiju gradnju je iz državnog budžeta izdvojeno oko 1,2 milijarde dinara, kao i o Južnoj obilaznici, kojom FAS treba direktno da bude povezan sa tim auto-putem, a time i sa Koridorom 10.

Nevolja je, međutim, što za izgradnju tih desetak kilometara auto-puta izgleda nedostaje oko 100 miliona dinara, što dodatno može da odloži završetak radova. Neizvesno je, nadalje, i da li će Južna obilaznica, sa tunelom kroz Metoino brdo, biti završena u najavljenom roku, do kraja 2014. Rok za izgradnju te obilaznice i tunela, čija ukupna vrednost dostiže 30 miliona evra, i do sada je u više navrata odlagan, što su i Fijat i žitelji Kragujevca mogli da tolerišu, jer je proizvodnja „punta“ u FAS-u ipak bila simbolična. Proizvodnja od 200.000 do 300.000 automobila godišnje, bez Južne obilaznice i auto-puta do Koridora 10, neće biti moguća, jer će više od 500 šlepera koji će opsluživati fabriku jednostavno blokirati kompletan saobraćaj u ionako pretesnom Kragujevcu, a time i rad proizvodnih linija i traka u Fijatu.

Na potezu je, dakle, Vlada Srbije. Sadašnja, ili buduća, svejedno je. 

Izvor: Danas

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži