Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Grad Kragujevac Fotomontažeri brži od montera
 
 

Fotomontažeri brži od montera

fica avionU fabrici automobila prave se automobili! Ova spektakularna vest koju su objavili pojedini domaći mediji, a povodom „početka proizvodnje” novog „Fijatovog” modela u Kragujevcu, zaista zavređuje pažnju. U srpskim medijima dosad se svašta moglo čuti i pročitati u vezi s „poslom stoleća”, ali je malo ko verovao da će se, osim senzacija, osmeliti da „štancuju” i – automobile. Doduše, u postupku fotomontaže, odnosno „simboličnog prikaza novog modela” koji, sa sve novopazarskim tablicama, trijumfalno stiže pred kapiju „kod šest topola” fabrike „Fijat automobili Srbija”.

U Kragujevcu dosad nije proizveden nijedan primerak novog „Fijatovog” modela. Prese japanske firme „Komacu”, koje su pre dvadesetak dana, što morem, što kopnom, dopremljene u fabriku još nisu sasvim montirane. Pogon Preseraj još nije u funkciji, a ni mnogobrojni sitni alati, neophodni za početak proizvodnje, nisu gotovi.

U „Fijatovoj” fabrici u Kragujevcu trenutno se sklapaju delovi pristigli iz uvoza, uglavnom Italije i Poljske, a montaža novog automobila počeće 9. decembra. Do spektakla u Ženevi, marta naredne godine, biće napravljeno svega nekoliko „sajamskih komada”. Nije, dakle, reč ni o „nultoj seriji”, budući da ta faza proizvodnje podrazumeva izradu između 100 i 300 automobila, sklopljenih radi detaljnih provera i kreš testova.

Prema rečima Antonija Čezare Ferara, generalnog direktora FAS-a, izrada probne serije vozila krenuće krajem godine, a do početka serijske proizvodnje proteći će između osam i devet meseci, koliko je potrebno da se izvrše sva neophodna testiranja, od kojih ona bezbednosna oduzimaju najviše vremena.

Upravo zbog toga, novi „Fijatov” model imaće dve varijante, s pet i sedam sedišta, od kojih će zadnja dva biti ugrađena radi sigurnosti putnika, posebno male dece koja ne mogu da se voze bez posebnih stolica.

Fabrika u Kragujevcu biće „savremenija od najsavremenije”. Tako je naslovljen tekst u jednim dnevnim novinama, posle povratka novinara iz Poljske gde je u organizaciji „Fijata” predstavljen sistem rada fabrike u Tihiju.

„Fabrika u Kragujevcu svakako će biti modernija od ove naše”, rekao je tom prilikom Zdislav Arlet, direktor modernog „Fijatovog” pogona u Poljskoj, navodeći da je to „normalna stvar”, budući da svakoj sledećoj „Fijatovoj“ fabrici „sleduje oprema novije generacije”.

Novi „Fijatov” model, što je, takođe, izjavio Ferara, biće pravljen samo u Kragujevcu. Šasija, iliti platforma, preuzeta je sa starijih modela torinske kompanije, kao što su „fijat idea” i „lanča mjuza”. Prvenac iz Kragujevca treba da nasledi ove modele, a noviteti se tiču svega onoga što kupcima mora da ponudi jedan auto iz „B” segmenta, budući da je reč o najtraženijoj i najprodavanijoj klasi četvorotočkaša.

„Fijat” zna i da je najveći pad prodaje, zbog svetske ekonomske krize koja je pogodila srednju klasu, doživeo upravo „B” segment. (Prodaja kragujevačkog „punta”, na primer, opala je za čak 58 procenata.) Zato će novi model biti višenamenski, odnosno sposoban da zadovolji potrebe u uslovima gradske vožnje, a moći će da se koristi i za duža porodična putovanja.

Upravo je to važeći trend u svetskoj automobilskoj industriji, jer sve manje kupaca ima novca za nabavku drugog ili trećeg automobila. Odatle i dve pomenute varijante s različitim brojem sedišta, od kojih će ona sa sedam mesta početi da se proizvodi kasnije, najverovatnije 2013. godine. Ta nešto duža varijanta, od 4,3 metra, trebalo bi da zameni vremešnu „fijat multiplu”.

Što se motora tiče, novi model će imati bogatu gamu, od dizelaša zapremine 1,4 litara, do dve grupe benzinaca, raspona od 1,2 do 1,6 litara. Najmanja snaga „Fijatove” uzdanice – JTD motora – iznosiće 85 konjskih snaga.

S obzirom na to da zbog svetske ekonomske krize „Fijat” za sada „nema u planu proizvodnju drugog modela” (izjavio Ferara), što je predmet ugovora sklopljenog s Vladom 29. septembra 2009. godine, u kragujevačkoj fabrici će biti zaposleno manje radnika nego što je planirano. Umesto 2.443, radiće oko 1.500 ljudi, što je dovoljno za planirani obim proizvodnje od oko 200.000 vozila godišnje.

Izvor: Politika

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži