Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Grad Kragujevac Koliko para – toliko muzike
 
 

Koliko para – toliko muzike

Covek-bez-sluhaU 2010. godinu, koja je od strane gradskih odbornika svečano bila proglašena “Godinom moderne Srbije u Kragujevcu”, ušli smo pompezno – uz pregršt obećanja o izlasku iz krize i punu vreću uveravanja o dolasku novih investitora, masovnom zapošljavanju, boljem standardu, početku izgradnje nekih objekata važnih za Kragujevčane.

Kao da težina reči u ovim, iz današnje perspektive, olako datim obećanjima nije bila dovoljna, pa su one morale da budu i obilato začinjene zvučnim muzičkim imenima koja su u gradu, o trošku Kragujevčana, nastupala za vreme svih većih praznika u prošloj godini. Prošle godine se toliko slavilo, da su Kragujevčani skoro i poverovali da imaju šta da slave.

Narod je lumpovao praznih stomaka, ali gradskim ocima se ipak zameralo da se za pojedine muzičke događaje, poput takozvanog trodnevnog “Đurđevdanskog festivala”, iz budžetske kase nerazumno troši mnogo više novca nego što to ekonomske prilike dozvoljavaju. Na ove zamerke vlast je imala argumente da se pare građana ustvari troše na promociju i poboljšanje imidža grada i da bi takva vrsta reklame u krajnjoj liniji trebalo da privuče investitore u Kragujevac.

Šta se sve u međuvremenu od tih obećanja ispunilo i šta je Kragujevac dobio, a šta nije u prethodnoj godini, građanima je već dobro poznato, nepoznanica je jedino koliko su tome doprineli “YU grupa”, Đorđe David, Masimo Savić, Vlado Georgijev, Momčilo Bajagić, Vlada Divljan, ali i Radoš Bajić, koji su nas za debele honorare reklamirali prošle godine.

Drugu deceniju 21. veka zagrizli smo, izgleda, znatno skromnije – kako u pogledu programa obeležavanja praznika, tako i u pogledu davanja obećanja. Odbornici su 2011. svečano proglasili “Godinom šumadijskog sela”, gradski zvaničnici su mnogo oprezniji u davanju konkretnih obećanja, a godinu pred nama uglavnom diplomatski ocenjuju kao godinu izazova, ma šta to značilo.

Šta je razlog za promenu kursa gradske politike, bar kada je promovisanje grada u pitanju, i zašto se u tu svrhu ove godine odustalo od zvučnih imena, još uvek nije poznato. Da li je u pitanju nastojanje da se imidž grada popravi promovisanjem domaćih vrednosti, ili je uzrok tome prosto osetniji nedostatak novca nego ranije, pa se ove godine pružamo samo onoliko koliko nam je dug guber, za sada ostaje u domenu spekulacija.

Bilo kako bilo, tek u “Godinu šumadijskog sela” ušli smo uz pesme lokalnih muzičara, koji zapravo i jesu jedan od pravih brendova ovog grada, a ovaj trend biće ispraćen i prilikom dočeka Srpske Nove godine.

Kao i 31. decembra, za dobro raspoloženje biće zaduženi ponovo kragujevački bendovi. Proslavu i ovog praznika organizuje Dom omladine, a u četvrtak (13. decembar), na Đačkom trgu, nastupaju grupe “Čovek bez sluha” , “Čipi i industrija” i “Darkšajns” (Darkshines).

Kakvu će sreću lokalni bendovi doneti Kragujevcu i da li će on zahvaljujući njima postati primamljivije mesto za investitore u godini pred nama, ostaje tek da se vidi.

Ovaj tekst je preuzet sa sajta SumadjiaPress

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži