Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Grad Kragujevac Savetovalište za potrošače primilo 3000 prigovora na robu i usluge
 
 

Savetovalište za potrošače primilo 3000 prigovora na robu i usluge

Na drugoj sednici Gradskog saveta za potrošače, usvojeni su izveštaj o radu Savetovališta za potrošače i plan aktivnosti za narednu godinu, a njegovi članovi informisani su i o aktivnostima tržišne inspekcije u domenu zaštite potrošača. Organizacija potrošača Kragujevac, koja pokriva regione Šumadije i Zapadne Srbije, tokom 2015. godine imala je oko 3000 prigovora, a samo iz Kragujevca bilo je blizu 1000.

Ovaj podatak koji Kragujevac stavlja na prvo mesto u zaštiti potrošača u Srbiji govori i o razvoju svesti Kragujevčana i potrebi potrošača da se zaštite i informišu o svojim pravima, kaže Zoran Nikolić predsednik Organizacije u Kragujevcu. Zakonom zaštićena prava potrošača u 90 posto prigovora rešeno je posredovanjem između Organizacije i trgovaca. «Tamo gde posredovanjem ne možemo da se dogovorimo sa prodavcima u rešavanju problema, zakon nam daje i mogućnost da pokrećemo sudske tužbe, tako da je u toku 16 sudskih sporova, a za tri su već donete pravosnažne presude. Najvažnije od svega i od čega građani imaju najviše koristi je to da savete, informacije, posredovanje ali i sudsku zaštitu potrošače ne košta apsolutno ništa, jer rad Savetovališta finansira grad Kragujevac», ističe Nikolić. Potrošači, kada je o robi reč, najviše progovora imaju na računare i ostalu IT opremu, obuću, mobilne telefone, male kućne aparate, belu tekniku, mobilnu telefoniju, a od ukupnog broja prigovora trećina se odnosi na usluge javnih i javno komunalnih preduzeća kao i na zanatske usluge.

U tome prednjači EPS snabdevanje, zatim vodosnabdevanje, pružanje usluge grejanja, čistoće i majstorske usluge. Ovo je značajan deo opravdanih prigovora potrošača bilo da je reč o visini zaduženja, pogrešno obračunatoj ceni ili saobraznosti usluge, jer kao potrošač imate pravo da reklamirate ne samo robu već i uslugu koja nije izvršena onako kako je ugovoreno, objašnjava Nikolić. Organizacija potrošača Kragujevac ove godine je i anketirala blizu 4000 potrošača o prenosivosti mobilnog broja sa ciljem da se predloži promena regulative, jer je ispitivanje pokazalo da 31,5 procenata potrošača ne zna da razgovori, zbog prenetog broja u drugu mobilnu mrežu iako pozivni broj ostane isti, više nisu besplatni, a to otvara pitanje obaveštavanja potrošača.

U kontroli primene Zakona o potrošačima u periodu od 11 meseci, tržišni inspektori su obavili 95 inspekcijskih nadzora, podneto je 37 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i doneto je 21 rešenje o otklanjanju nedostataka. Takođe podneto je 36 prijava potrošača koje su se odnosile na reklamacije. Pored toga rađene su kontrole prometa i cena lekova u apotekama čiji je režim izdavanja na recept, kao i kontrola isticanja cena na javnim parkiralištima. Za narednu godinu, Dalibor Jekić, član Gradskog veća za privredu i predsednik Gradskog saveta za potrošače najavio je edukaciju učenika u osnovnim i srednjim školama o pravima ali i obavezama potrošača, koju će uz podršku lokalne samouprave grada Kragujevca realizovati Savetovališe za potrošače.

Kragujevac je prvi grad u Srbiji koji je u junu ove godine konstituisao Gradski Savet za zaštitu potrošača kao stalno radno telo Gradskog veća čiji je cilj saradnja i unapređenje sistema zaštite potrošača, a dva njegova člana su i članovi Nacionalnog saveta za potrošače.

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži