Trenutno se nalazite na strani: Vesti Info Grad Kragujevac Udruženje potrošača dobilo kancelariju
 
 

Udruženje potrošača dobilo kancelariju

U sklopu obeležavanja desetogodišnjice rada, u Kragujevcu je danas zvanično otvorena kacelarija Savetovališta za zaštitu potrošača. Svečana promocija organizovana je u Skupštini grada u prisustvu gradskih zvaničnika i predstavnika Ministarstva trgovine.

Udruženje za zaštitu potrošača u Kragujevu formalno postoji još od 2005. godine, ali po prvi put ima prostorije u kojima će građani po informacije i savete moći da dođu lično. Nalazi se u ulici Kralja Aleksandra I Karađorđevića 50, na prvom spratu TC “Prostor”, a radno vreme biće svakog radnog dana od 8 do 16 časova.

- Ovo pre svega predstavlja logičan sled događaja, jer su aktivnosti organizacije prisutne već deset godina na jedan, da tako kažem, bojažljiv način. Ovo predstavlja otvaranje vrata svim Kragujevčanima, što znači, da svi oni koji su do sada možda imali problema da nas nađu, više neće imati taj problem. Ovo je zaista bitan događaj za sve nas i očekujemo da će građani još više da nam se javljaju – kaže Zoran Nikolić, predsednik Upravnog odbora Udruženja potrošača u Kragujevcu.

U daljem radu, Nikolić će imati i pomoć koleginice pravnice, a jedan od primarnih zadataka biće im edukacija stanovništva.

- Apelujem na potrošače da se mnogo više bave preventivom, odnosno da se informišu o svojim pravima, pre nego da “leče” posledice koje nastaju. Problema zaista ima mnogo i neki od njih zaista jesu problemi, ali neki su i samo posledica neobaveštenosti potrošača, kao jednog od najvećih uzroka i na tome svi zajedno moramo da radimo – dodao je Nikolić.

Izbori – viša sila koja koči evropske integracije

Kancelarija u Kragujevcu je peta te vrste u Srbiji, a samo njihovo postojanje deo je obaveza Srbije u usaglašavanju sa standardima Evropske unije. Novi Zakon o zaštiti potrošača ušao je u skupštinsku proceduru, ali je njegovo usvajanje odloženo zbog, kako se čulo, “više sile”, odnosno izbora.

- Zaštita potrošača je prilično nova oblast za nas i u tome je značaj otvaranja savetovališta još veći, jer smo mi, kao država u tranzicionom periodu imali veoma nizak nivo zaštite potrošača, bez obzira što je postojao prethodni zakon. On nije bilo toliko loš, ali nije ni bio dovoljno dobar u operativnom smislu, odnosno nije obezbeđivao potrošačima da mogu da ostvare svoja prava. Novi zakon, u celokupnom sistemu, bitno drugačiju poziciju daje upravo potrošaču, a u načelu mu je uloga da se cela Srbija zaštiti i od navale robe lošeg kvaliteta – kaže Dragovan Milićević, državni sekretar u Ministarstvu trgovine i telekomunikacija.

Prema njegovim rečima, ubuduće će i ponuđači morati više da vode računa od koga i šta kupuju, šta i kome prodaju i slično, a Zakon će da obezbedi i brzinu i efikasnost rešavanja sporova na mnogo kvalitetnijem nivou.

Zakon koji je kreiralo Ministarstvo, kaže Milićević, u skladu je sa najsavremenijim tokovima Evropske unije u tom domenu i njegova primena će se ocenjivati čim se usvoji i stupi na snagu. Usvajanje je bilo predviđeno za 15. mart, ali je raspuštanje Skupštine omelo proceduru. Ipak, bez obzira na ishod izbora, a i s obzirom da je njegovo usvajanje deo evropskih integracija, aktuelni državni sekretar ne očekuje probleme, već tvrdi da će sve biti po planu, čim se za to stvore uslovi.

Odgovornost na lokalne samouprave

Nacionalnu organizaciju za zaštitu potrošača od osnivanja finansiralo je Ministarstvo. Novim zakonom, međutim, njen dalji opstanak zavisiće od lokalnih samouprava. Grad Kragujevac, kako kaže Nebojša Zdravković, zamenik Gradonačelnika, među prvima je prepoznao značaj tih aktivnosti i obezbedio sredstva Udruženju za kancelariju i prateće aktivnosti do kraja ove godine.

Za potrebe rada Savetovališta obezbeđeno je 2,5 miliona dinara iz budžeta, što će, prema njegovim rečima, da pokrije troškove do kraja ove godine.

Savetovališta za zaštitu potrošača širom Srbije deo su projekta “Jačanje zaštite potrošača u Srbiji”, koji zapravo finansira Evropska unija i sve se odvija pod nadzorom rukovodioca projekta, Tijarija Burguanjija (Thierry Bourgoignie), koji je, bar prema onome što je danas rekao u Skupštini grada, izuzezno zadovoljan napretkom.

Udruženje na društvenim mrežama

Udruženje iz Kragujevca deo je Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača (NOPS). Predstavnici NOPS-a prisustvovali su današnjoj svečanosti i poručuli korisnicima usluga da je najlakše informisati se preko savremenih kanala komunikacije, jer imaju vrlo posećen i aktivan sajt, kao i stranicu na Fejsbuku. Za one koji vole lično ili telefonom, kontakt broj u Kragujevcu je 034/20-20-20.

 

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži