Skupština Beograda prihvatila informaciju o realizaciji projekta "Beogradski Metro". Očekuje se da radovi počnu za dve godine. Prva linija od Ustaničke ulice do Zemuna trebalo bi da bude završena 2017. godine. Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas izjavio je da metro u prestonici Srbije nije predizborni projekat, već da treba da bude tačka oko koje će se svi, bez obzira na stranačku pripadnost, složiti.
Skupština grada prihvatila je danas informaciju o realizaciji projekta "Beogradski Metro". "Ovaj projekat nije predizborni iz prostog razloga što do izbora na proleće naredne godine građani neće ništa konkretno videti. Početak radova očekujemo za dve godine, a prvu liniju metroa 2017. godine, odnosno po završetku mandata sledeće skupštine i gradonačelnika", rekao je Đilas.
On je istakao da je Skupština grada donela još jednu od odlučujućih odluka koja će omogućiti nastavak realizacije metroa u Beogradu, i objasnio da će okvirna vrednost tog projekta biti poznata tek pošto bude završena studija izvodljivosti.
Na primedbu opozicionih stranaka da je to skup projekat koji će dodatno zadužiti grad, a pri tom neće rešiti problem saobraćaja, jer nema dovoljan kapacitet, Đilas je rekao da Beograd nema problema da vraća kredite koje je uzeo.
"Moj plan je, i nadam se da ću za to imati podršku i ove i naredne skupštine, da finansiranje beogradskog metroa bude samo posao Beograda i Beograđana", rekao je Đilas.
U okviru usvojene informacije odbornici su prihvatili i Memorandum o razumevanju kojim će biti definisana saradnja Beograda i francuske kompanije "Alstom Transport" na izgradnji metroa.
Saradnja sa Francuskom
Na osnovu Memoranduma, grad će sa francuskom kompanijom "Egis Rail" zaključiti ugovor o izradi studije izvodljivosti za izgradnju prve linije metroa od Ustaničke ulice do Zemuna, koja bi trebalo da bude završena 2017. godine. Francuska je obezbedila novac za izradu studije, u iznosu od oko tri miliona evra, i izrazila spremnost da sa 500 miliona evra kreditira izgradnju sistema, od čega bi oko 300 miliona bilo izdvojeno za vozove, za čiju nabavku će biti zadužen "Alstom".
"Što se tiče građevinskih radova, u koje spadaju izgradnja tunela, stanica i depoa, biće raspisan tender", dodao je Đilas.
Metro bi, kako je predviđeno, bio nezavisni šinski sistem čija trasa bi se u starom delu grada kretala pod zemljom, a tamo gde je moguće po površini, s tim da se ne bi preklapala sa ostalim vrstama saobraćaja.
Kapacitet vagona bio bi 600 putnika, odnosno šestoro ljudi po metru kvadratnom, što je prema mišljenju opozicije nedovoljno.
Konkretni detalji o prvoj liniji metroa, ipak, biće poznati tek kada bude završena studija izvodljivosti, za čiju izradu će biti potrebno 15 meseci.
Izvor: RTS