Trenutno se nalazite na strani: Slobodno vreme Magazin Zdravlje Primenite odmah: 13 načina da sačuvate svoje srce
 
 

Primenite odmah: 13 načina da sačuvate svoje srce

Bolesti srca nisu retka pojava, ali postoje efikasni načini za njihovu prevenciju. Mi vam predstavljamo njih 13.

Šetnja

Dnevna šetnja u trajanju od 20 do 30 minuta je dobar način prevencije bolesti srca. Veoma je važno da čovek bude fizički aktivan. Šetnjom se ubrzava ritam srca, poboljšava cirkulacija i jača srce. Šetnja takođe pomaže u smanjenju krvnog pritiska, gubitku viška kilograma i optimizuje nivo šećera u krvi.

Ishrana

Ispravna i zdrava ishrana čine veliku razliku. Potrebno je kontrolisati količinu unesene hrane, jesti žitarice, voće i povrće, a unos trans masnih i zasićenih kiselina smanjiti ili potpuno izbaciti.

Fizička aktivnost

Manjak fizičke aktivnosti je jedan od faktora koji dovode do razvoja bolesti srca. Neaktivan način života povećava količinu masti i holesterola u krvi i telu, zbog čega je osoba podložnija kardiovaskularnim bolestima.

Redovni pregledi

Redovni medicinski pregledi su takođe važni u prevenciji razvoja bolesti srca, posebno ako su od istih bolovali brojni članovi porodice.

Vežbanje

Pored šetnje bi bilo dobro i vežbati dva do tri puta sedmično. Postoje vežbe koje će smanjiti količinu masti u telu, sprečiti gojaznost, dijabetes i druge bolesti koje su povezane sa nezdravim načinom života.

Aerobne vežbe

Plivanje, biciklizam i tenis su sjajni za smanjenje nivoa holesterola u krvi.

Pušenje i alkohol

Svaki lekar savetuje prekid konzumacije alkohola i cigareta, jer se radi o faktorima koji podstiču razvoj bolesti srca. Radi se o navikama, u pojedinim slučajevima i zavisnostima, koje povećavaju nivo holesterola u krvi.

Starosna dob

Kako čovek stari, tako se usporava njegovo telo. Nasledne bolesti i neaktivan život povećavaju rizik od bolesti srca.

Stres

Stres je postao jedan od najvećih faktora koji dovode do razvoja bolesti srca. Stres utiče na simpatički nervni sistem, čime se povećava nivo kortizola, a nakon toga dolazi do upala, kao i oštećenja krvnih sudova.

Spavanje

Manjak sna je povezan sa visokim krvnim pritiskom, koji može dovesti do kardiovaskularnih bolesti. Zbog toga je izuzetno važno dovoljno spavati.

Hrana bogata antioksidantima

Takva hrana pomaže organizmu da se izbori sa slobodnim radikalima, a također obnavlja oštećene krvne sudove. Takva hrana je dostupna u prirodi.

Jedite orahe

Orasi sadrže vlakna koja apsorbuju loš holesterol.

Pogledajte sastojke hrane

Sastojci koji se koriste za obradu hrane su veoma važni. Masti, rafinirano brašno i so mogu da povećaju rizik od razvoja bolesti srca.

Izvor:Klix

 

Dodaj komentar

Svi komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju svake vrste neće biti objavljeni. Na ovom portalu govor mržnje je strogo zabranjen. Ime i e-mail adresa su obavezni za sve neregistrovane korisnike sajta.
Zadržavamo pravo izbora komentara koji će biti objavljeni.


Sigurnosni kod
Osveži