Trenutno se nalazite na strani: Slobodno vreme Magazin Zdravlje Mediteranska ishrana dobra i za mozak
 
 

Mediteranska ishrana dobra i za mozak

Tokom šest i po godina naučnici su u Španiji pratili više od 1000 osoba, i utvrdili da su učesnici istraživanja koji su bili na mediteranskoj ishrani imali bolje rezultate na kognitivnim testovima od grupe koja je bila na ishrani sa manjom količinom masti.

Mediteranska kuhinja nije dobra samo za srce nego i za mozak, pokazalo je novo špansko istraživanje. Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu "Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry".

"Utvrdili smo da mediteranska ishrana s maslinovim uljem može smanjiti blage upalne promene u krvnim sudovima koje su povezane s povećanim rizikom vaskularnih bolesti i kognitivnim oštećenjima", kazao je Miguel Martinez-Gonzales, šef odseka preventivne medicine sa španskog Univerziteta Navara.

U mediteranskoj ishrani nema prerađene hrane i loših masnoća, a vrlo su zastupljene integralne žitarice, orašasti plodovi, voće i povrće, mahunarke, riba i crno vino - sve proizvodi bogati antioksidansima i protivupalnim aktivnim materijama.

Poznato je da takve namirnice pomažu smanjenju rizika vaskularnih oštećenja, upale i oštećenja u mozgu kao posledice slobodnih radikala.

Izvor: b92

This content has been locked. You can no longer post any comment.